SKRYTÉ ODKAZY

 

Asi možná víte, že se v mnohých hrách dají najít různé easter eggy, neboli vzkazy či vtípky odkazující například na autory hry. Většinou jsou dobře ukryté, v něčem zakomponované nebo tak nenápadné, že si jich většina hráčů ani nevšimne. Co však už možná nevíte je fakt, že se pár takových vtípků a vzkazů dá nají i v Chaserovi. Pravda, není jich sice mnoho a ve skutečnosti byste k jejich spočítání ani nevyužili všechny svoje prsty, ale o to víc jsou cennější.

Já osobně vím o několika takových vzkazkách, přičemž ale nevylučuji, že jich může být mnohem víc, protože mi samozřejmě mohlo něco uniknout. Většinou je totiž těžké mnohé z nich odhalit, aniž byste si uměli dát některé souvislosti z vývoje hry dohromady. Na druhou stranu jsou ale některé tyto narážky celkem nápadné. A co vy? Všimli jste si nějakého takového skrytého easter eggu taky? V následujících řádcích se vám pokusím odhalit ty, o nichž vím já.

     

Začněme hned v druhém hratelném levelu, tedy v levelu s názvem Montack City – Slum. Krom četných nápisů po zdech, z nichž mnohé odkazují například na příbuzné autorů, si zde můžete povšimnout mezi mrakodrapy také jedné vysoké budovy, na jejímž vrcholku září velký nápis "Cauldron" a logo tohoto slovenského studia. Těžko říci, co tím chtěli autoři hráčům sdělit, ale bylo by rozhodně skvělé, pokud by se v roce 2044, kdy se příběh hry odehrává, Cauldron rozrostl do tak velké korporace, aby si mohli dovolit vlastnit celý mrakodrap. Jistě by nás pak zásobovali skvělými hrami po celý rok.

Druhý easter egg je možné nalézt hned v následujícím levelu, tedy v Montack City – The Family. Tento level je sice celý filmový, ale po scéně v baru, kdy se rozhovor Johna Chasera a Mike Gomeze přesune na balkon budovy, se krátce po střihu na zlomek vteřiny dostane do záběru v levém horním rohu obrazovky velká reklamní tabule na protější budově. Ta odkazuje na celkem netradiční pěvecké duo, které si říká "The Cauldrons". Jak tento název vznikl a nač odkazuje je myslím všem více než jasné. Samozřejmě je to jedena z dalších vtipných narážek na tým tvůrců z Cauldronu.

Následující vtipnou narážku na autory hry lze spatřiv i v mapě s názvem Waterworks – Infiltration. Hned na začátku při vstupu do první budovy můžete na zdi najít velký nápis odkazující na jistou osobu jménem "Made". To je ve skutečnosti přezdívka jednoho z hlavních designérů hry. Made alias Martin Dehelán měl na starosti výrobu některých levelů. Takže i v tomto případě jde o nenápadný vtípek adresovaný na tým z Cauldronu. A pokud je pravda, co nápis na zdi sděluje, pak se popravdě ani moc nedivím, že vývoj Chasera trval tak dlouhou dobu.

     

V části nazvané Little Tokyo - Enterance můžete zase pro změnu najít odkaz na jiného člověka z týmu autorů. Všude po ulicích jsou totiž vylepené plakáty upozorňující na jednu hledanou osobu. Ta se jmenuje "Jan Janovic Mrvov" a krom vypsané odměny za dopadení je na plakátu i tato osoba vyobrazena. Ve skutečnosti je to však Jan Mrva, 3D grafik studia Cauldron, který je konkrétně v případě Chasera zodpovědný za modely všech postav ve hře. Dnes už můžeme jen spekulovat, čím si zasloužil, aby byl tehdy tak hledaný.

Další nenápadný odkaz lze na pár vteřin spatřit v mapě Little Tokyo - Shimako. Konkrétně tedy ve scéně, kdy Shimako předává Chaserovi vizitku s kontaktem na Kabira. Za pozornost zde hlavně stojí číslo ve spodní části karty, které, jak asi správně tušíte, je skutečné telefonní číslo. Jeho vlastníkem je Marek Hollý, jeden z animátorů hry a tvůrce této konkrétní scény. Mimochodem, podařilo se nám od Cauldronu zjistit, že jeden zvědavý fanoušek byl dokonce natolik odvážný a na toto číslo kdysi skutečně zavolal.

Následující známá připomínka autorů se pak nachází až v jedné z map na Sibiři, konkrétně v mapě s názvem Gulag - Piotr. Ve chvíli, kdy se dostanete na rozcestí mezi jednotlivými vězeňskými bloky, můžete si na jednom ze stolů dozorců povšimnou zapnutého počítače. Na monitoru je zobrazen záznam jednoho z vězňů, na němž je však ve skutečnosti vyfocen Robert Husár. Ten během vývoje hry zastával především funkci 2D/3D grafika. Pokud následně na tomto počítači aktivujete vyhledávání, zobrazí se vám i Piotrův záznam s číslem cely, jemuž propůjčil tvář designér Peter Rendoš, autor tohoto konkrétního levelu.

     

Jeden z dalších easter eggů, které se nám podařilo odhalit, se poté objevuje v první misi odehrávající se na rudé planetě, tedy v mapě pod názvem Mars Spaceport - Complication. Hned v začátku, když se máte vydat na útěk před ostrahou přístavu, se stačí otočit za sebe a spatříte otáčející se tabuli, které lze najít taktéž v jiných částech této mapy. Na těch se střídají různé reklamy a informativní sdělení. Jedna z reklam tu však opět odkazuje na již známe pěvecké duo "The Cauldrons" a jejich aktuální turné na Marsu.

Mimo to je zde také možné najít i reklamu na jakéhosi instalatéra jménem "Joey". To je však opět jeden z autorů hry, konkrétně Jozef Chvojka, který je na reklamě také osobně vyfocen. Jozef byl jeden z dalších 3D grafiků, kteří se podíleli na výrobě modelů. Ve spodní části tabule je dokonce uvedeno jeho reálné telefonní číslo, takže až si nebudete mít s kým povídat, můžete mu zkusit zavolat.

V této mapě se pak ukrývá ještě jedna menší narážka na Cauldron, a to v podobě časopisu, na jehož obálce jsou opět duo "Cauldrons". Je evidentní, že tito dva netradiční zpěváci ze Země jsou ve světě Chasera velmi populární. A to nejen na rodné planetě, ale i na Marsu. Jak už totiž víme z předchozích plakátů, jejich pěvecké turné se v té době přesunulo na Mars. Zmíněný časopis je možné najít spadlý na zemi v jedné z kanceláří, kterými při svém útěku musíte projít.

     

Hned v další části odehrávající se v suterénu vesmírného přístavu, přesněji v mapě s názvem Mars Spaceport – Maintenance Area, je ukrytý další nenápadný odkaz na autorský tým. Tento level zejména zaujme všudypřítomnými rozvody táhnoucími se po zdech, které svítí modrou barvou. Když se ale podíváte pozorně, zaregistrujete na několika místech i optické uzly. Na nich je vyobrazen spojující obvod ve tvaru jakéhosi symbolu. Že vám je ten tvar povědomý? No jistě. Když tento obrazec porovnáte s logem Cauldronu, podobnost je více než zjevná. Není pochyb o tom, že se jedná o další easter egg.

V následující mapě s názvem Jailhouse - Jay, která se už odehrává ve vězení, si po rozhovoru se svým parťákem můžete povšimnout rovnou dvou vzkazů. Když si pozorně prohlédnete všechny nápisy na zdech vaší cely, najdete zde i nápisy jako "Cauldronz rulez" nebo "Made was here". První se ukrývá ve stínu za záchodem. Druhý je pak hned vedle na zdi v popředí a celkem dobře viditelný. Ten samozřejmě opět odkazuje na Madeho, jednoho z designerů hry.

Krom nápisů na zdech zde lze také najít ještě jednu menší narážku přímo na Cauldron. Poté, co spolu s Jayem uniknete ze své cely a dostanete se do kontrolní místnosti, můžete mezi monitory vpravo nahoře najít celkem nenápadný rotující nápis "Cauldron Monitoring". Je těžké dnes odhadnout, čím se asi bude Cauldron zabývat za pár desetiletí a kam ještě se jeho pole působnosti rozroste. Ale třeba to opravdu budou i takovéto monitorovací služby, kdo ví.

     

Poslední easter egg, o němž vím, se nachází v jednom z posledních levelů, a to konkrétně v části Lomonosov Crater - Ruins. Krátce po začátku, kde přímo před vámi explodují uzavřené dveře, se za nimi po levé straně nachází výtahová šachta. Aby jste postoupili dál, musíte přes ni projít na druhou stranu. Když však místo toho slezete po žebříku dolů až na jeho konec a podíváte se na úplné dno šachty, najdete zde na zdi další plakát, tentokrát vtipně odkazující na jistou hudební skupinu "The Cauldronz".

Hra však není jen plná odkazů na tým tvůrců, ale dají se nalézt i jiné různé legrácky související s hrou samotnou. Tak například v jednom postraním údolíčku na Sibiři lze objevit sněhuláka uplácaného nejspíše ruskými vojáky. Jinde je možné zase zaslechnout vězně volajícího o pomoc, který je zavřený uvnitř kontejneru. Mezi reklamami ve vesmírném přístavu na Marsu zase lze zahlédnout plakát na nový film s názvem "Fall of Majestic: Episode II". A jistě toho tam bude ještě víc. Smysl pro humor autorům rozhodně nechyběl.

Těžko říci, zda se ve hře skrývají i nějaké další podobné legrácky, které tu autoři zanechali pozorným hráčům. Ostatně i v multiplayerových mapách se dá ledasco najít. Je ale víc než pravděpodobné, že mnoho takových věcí stále zůstává stále neodhaleno. Ať už proto, že jsou dobře ukryté, nebo prostě jen z toho důvodu, že nám unikají některé souvislosti. Pokud o něčem takovém víte a nenašli jste to zmíněné v tomto článku, nezapomeňte nám svůj tip sdělit třeba do návštěvní knihy. Já sem pak vše postupně doplním.

 

 

Copyright © chaser.cz 2011. Všechna práva vyhrazena.